הנחיות לשימוש בסרטוני האנימציה בכיתה

בס”ד

במהלך התקופה הקרובה יועלו לאתר עשרה סרטוני אנימציה על הסוגיות השונות בפרק הכונס.

לכל סרטון מצורף קובץ ובו דף עבודה אותו ניתן להוריד, לבצע בו התאמות ולהעביר בכיתה בליווי הסרטון. 

אופן השימוש המומלץ בסרטונים הוא כדלקמן.

1. טריגר

פתיחה ללימוד. האנימציה בדרך כלל מעלה שאלות שהן טובות לפתיחת דיון עקרוני בכיתה. הדיון נעשה ללא רקע בלימוד הסוגיה כך שהתלמידים אינם משועבדים לעמדה של הגמרא בעניין. בנוסף לאפשרויות השונות לדיון קיים גם דף עבודה אותו התלמידים צריכים למלא בעקבות הצפייה בסרטון.

2. סיכום סוגיה

לאחר שהסוגיה המדוברת נלמדה ניתן לחזור אל הסרט ולהקרין אותו שוב. כעת ההכוונה היא לבחון את הסרטון לאור הסוגיה שנלמדה. לבחון כיצד הפרטים בסרטון מתחברים עם העקרונות שנלמדו. וגם כמובן, ישנה גם התייחסות לפרטים שונים שמתבהרים רק בעקבות לימוד הסוגיה בגמרא. גם לשלב זה מצורף דף עבודה שניתן לחלק בכיתה.

בהנאה ובהצלחה!!

יואל

One Response to הנחיות לשימוש בסרטוני האנימציה בכיתה

  1. יוסי בוסקילה says:

    לכבוד היוזמים !
    יישר כוח !!! זהו רעיון מקסים ומעולה . הסרטונים /ההפעלות וכו’ יכולים להוות פתיח/סיכום מעניין ומרענן !
    אני מלמד השנה בכיתה ח את פרק הכונס ורק בשבת האחרונה [ פרשת יתרו ]ראיתי בעיתון “שביעי” על היוזמה המעניינת וחיכיתי למוצ”ש כדי לראות במה מדובר . המשיכו והעצימו את הכיוון הזה. האם אתם מתכוונים להעלות עוד סרטונים וכו’ על פרק הכונס ? מהו הפרק הבא שבו תעסקו ? הייתי שמח אם תעסקו גם בפרק המניח [ פרק שלישי בב"ק ] גם פרק החובל יכול להיות מצוין . בהצלחה רבה ותודה רבה !!! יוסי בוסקילה . מחנך כיתה ח בתלמוד תורה נועם נצרים .

כתיבת תגובה